Alla inlägg under mars 2014

Av husetvidhavet - 12 mars 2014 10:13

Det var evigheter sedan jag var här inne och skrev av mig. Mycket har hänt sedan dess. Huset på Orust är sålt och vi har byggt ett nytt hus på vår tomt. Det tog faktikst lite tid efter vi sålde huset på Orust innan vi orkade börja rita igen. Men till slut tog vi oss samman. Vi var runt och tittade på massor av hus. Till slut föll vi för ett hus från Vårgårda Hus. Vi kontaktade dom och de började skissa på huset. Det visade sig ganska snart att jag hade så mycket egna ideér så att det var bästa för oss att bygga i lösvirke själva. 


Vi började med markarbetet i mars 2013. Robert som också är min kollega på jobbet blev ansvarig för hela bygget. Vilken fullträff. Han kan verkligen allt. Han har gjort allt från stödmuren som håller tillbaka alla massor som huset vilar på till att bygga huset. Till sin hjälp har han också Alex som är superduktig han med.


Det härliga med att bygga i lösvirke har varit att vi kunnat ta olika beslut i lugn och ro och ändrat på en hel del efter resans gång.


Nu snart ett år efter byggstart så står vårt hus där snart redo för inflyttning, Villa Vintage Witedal. Det kommer nu bli det nya "HusetpåBerget".


Jag skall lägga ut alla bilder som jag har fotat genom bygget.


Huset blev verkligen som jag har drömt om inte bättre.


Vi har kört på samma stil rakt igenom huset.


Vit liggande panel på alla väggar, samma panel i taken, Marrakesh klinker på golvet i entré, tvättstugan och bägge badrummen, vita kakelplattor samt liggande panel på väggarna i badrummen, mörkbrunt plankgolv, brunsvarta kommoder i badrummen samt brunsvarta skåp i tväggstugan alla från IKEA, Duschblandare och badkarsblandare från Damixa i krom, badkar från Svedbergs i svart med vit insida, vitt kök från IKEA som vår snickare har förändrat totalt för att det skall se platsbyggt ut, svart spis från Falcon, svart spisfläkt från Fjäråskupan, svart braskamin från Scanspis, vita innerdörrar med spröjsat glas upptill från GK Door, fönster med spröjs upptill från Tanumfönster, pardörr i entrén med överljus samt enkeldörr i tvättstugan med överljus i mörkgrått från Lurdörren.


Vårt Marrakesh klinkers har fått sätta tonen på all interiör. Kommer bli skönt när man är en sådan "shoppare" som jag är att kunna hålla mig till ett färgtema vid inköp. Så nu är det brunt, grönt, mörkrött, blått, turkost, vitt, beige, svart som gäller :o)

    




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Huset vid Havet

I denna blogg kan Ni följa vårt nybygge, min passion för heminredning, mat och allt som gör livet värt att leva.

Jag är en levnadsglad kvinna mitt i livet med två utflugna barn, en man och två hundar.

Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards