Alla inlägg under januari 2012

Av husetvidhavet - 30 januari 2012 10:41

Den här helgen har det firats. I fredags så kom dottern och hennes pojkvän till oss. Det blev Moet & Chandon till dryck och kräftor och räkor till mat. Så gott. Vi firade att vi sålt vårt hus. Känns jättekonstigt. Något som man väntat på så länge och nu så känns det lite sorligt. Men det är väl så det är. De känslomässiga banden skall klippas. Den 1 maj blir det inflyttning och innan dess skall det packas ned och slängs och magasineras.


På lördagen kom fyra goda vänner från Göteborg och hälsade på. Vi började kvällen med en promenad i den bitande kylan och sedan serverades det varm chocklad, rom och vispgrädde samt grillad vildsvinskorv med durumvetebröd på altanen. Vi hade tänt en liten brasa i vår vedkorg.


Det var skönt att komma in i värmen sedan. Vi tog lite mousserande i väntan på att hungern skulle infinna sig. Till förrätt blev det rökt laxros, stenbitsrom, hackad rödlök, creme fraice, dillolja och en rostad brödbit. Till varmrätt så severades det grillad lammfilé, ungsrostad sötpotatis, morot och palsternacka, min special rödvinsås och chevrécreme. Till efterrätt min specialare Lemoncello Tiramisu. Det blev mycket gott och uppskattat.


Sedan spelade vi ett kul sällskapsspel och pratade och skrattade mycket. Två av gästerna sov över i vår gäststuga så det blev en lång brunch på söndag förmiddag.


Den tradionella helgpromenaden runt Mjörn på ca 2,5 timmar gjordes också med våra bästa vänner. Hundarna var helt slut när de kom hem. Sedan blev det faktiskt repris på lördagens mat eftersom jag köpt alldeles för mycket kött. Det var lika gott som på lördagen. Resten av eftermiddagen och kvällen tillbringades framför en brasa och tv i divanen.


Nästa helg är det dax igen. Då skall vi fira sonens 24 års dag med glitter och glamour i bästa Melodifestivalstil. Det blir skaldjursplatå, mousserande och goda frukter och ostar. Och givetvis feststassen på.


Vårt hus på Orust i kvällsbelysning som nu skall få ny ägare.

 

Av husetvidhavet - 18 januari 2012 16:58

Jag är såååå trött. Den här årstiden med årsbokslut, månadsbokslut, nytt dataprogram, nytt år, nya rutiner. Phu det tar på krafterna. Men ack så skönt när det är över. Den 15 mars bär det av till Thailand. då åker vi direkt till Koh Jum för att förenas med barnen och respektive. Eftersom maken har blivit en av tre nominerade till "Årets chef" i Sverige så fick vi boka om våra flygbiljetter från den 12:e till 15:e. Barnen åker den 12:e och börjar sin semester på Phi Phi så får vi slippa det :o).  Den 14-15 mars skall vi befinna oss i Stockholm för mingel, galamiddag och förhoppningsvis så kommer maken vinna priset. Är omåttligt stolt över honom. Nu fick jag också en extra sporre att gå ned i vikt inför både galamiddag och Thailand. Börjar på måndag med Dukan dieten som verkar passa mig.


De sista 3 dagarna i Thailand kommer vi att bo på ett underbart lyxhotell som jag bokat. Där skall vi bara slappa, sola och läsa innan vi åker hem.  Vi skall bo i en Ocean Pool Villa med två rum och direkt utgång till poolen. Underbart, eller hur!

       

Presentation


Huset vid Havet

I denna blogg kan Ni följa vårt nybygge, min passion för heminredning, mat och allt som gör livet värt att leva.

Jag är en levnadsglad kvinna mitt i livet med två utflugna barn, en man och två hundar.

Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards